Handelsbetingelser

BETALING

Madame Butterfly modtager betaling via Dankort og MobilePay. Der opkræves ikke betalingsgebyr, når du handler på www.mme-butterfly.dk . Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Alle beløb er i DKK.- Danske kroner og er inkl. moms. Madame Butterfly krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

LEVERING

Madame Butterfly giver i Danmark fri fragt (ved køb over DKK 1000.-) Ved køb under DKK 1000,- fast fragt på DKK 50,-. Vi sender med Post Danmark og der kan forventes en leveringstid på 1 - 2 hverdage. Madame Butterfly prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 12:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 12:00 bliver først afsendt dagen efter.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Madame Butterfly tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Opstår der forsinkelser hos Post Danmark vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold ti den ønskede leveringsdato.

REKLAMATIONSRET

Madame Butterfly yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Madame Butterfly inden for rimelig tid. Reklamerer man inden for 2 måneder efter, at manglen er konstateret, er man altid inden for rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Madame Butterfly returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Sørg for at pakke varen forsvarligt ind, inden du sender den.

REKLAMATION OG VARERETURNERING

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Madame Butterfly

Nygade 11
4800 Nyk. F
email: hr@mme-butterfly.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

REFUSION

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker ved ophævelse af reservation på kort eller ved bankoverførsel, og i sidstnævnte tilfælde har Madame Butterfly derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail hr@mme-butterfly.dk, på telefonnummer 54841104 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen den finder du her. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Madame Butterfly

Nygade 11
4800 Nyk. F

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

PERSONDATAPOLITIK

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, postnummer, by, land, tlf.nr. og e-mailadresse, Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Madame Butterfly v/Henriette Gesine Rohrbeck og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på http://mme-butterfly.dk/ er Henriette Gesine Rohrbeck.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Madame Butterfly v/Henriette Gesine Rohrbeck, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: hr@mme-butterfly.dk

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Madame Butterfly v/Henriette Gesine Rohrbeck. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 01/05-2017